3 tips för marknadsföring i Norrköping

Lokal marknadsföring är nyckeln för små och medelstora företag som vill expandera sin kundbas och på riktigt dra igång tillväxten på hemmaplan. Även om många fortfarande håller fast vid de traditionella metoderna, finns det gott om smarta digitala strategier som kan lyfta ert företags synlighet och tillväxt lokalt, nationellt eller internationellt.

Här kommer våra 3 bästa tips på hur ni boostar er lokala marknadsföring i Norrköping.

1. Optimerad och användarvänlig webbsida

En snabb, användarvänlig och väl optimerad webbsida är grunden för all digital närvaro. Företag spenderar ofta mycket tid på att designa en webbsida som representerar deras varumärke -  vilket såklart är viktigt. Men det är ännu viktigare att webbsidan är anpassad efter potentiella kunders sökmönster. Genom att genomföra en grundlig analys av dessa mönster kan du optimera din webbsida för att ranka högt på sökmotorer för relevanta nyckelord, vilket säkerställer att de som letar efter dina tjänster eller produkter enkelt kan hitta dig oavsett hur de väljer att söka.

2. Kostnadseffektiv marknadsföring


Digital marknadsföring är inte bara kostnadseffektiv utan också mätbar, vilket ger en tydlig bild av kampanjens effekt. Genom att använda auktionsbaserade köp av mediautrymme säkerställer du att du alltid får det bästa möjliga priset för dina annonser. Detta gör det möjligt för små företag med begränsade budgetar att maximera sin marknadsföring och uppnå betydande synlighet utan att kompromissa med kvaliteten.

I vilken mediekanal man ska synas bör alltid väljas utifrån vilken målgrupp ditt företag vill nå. Men just auktionsbaserade köp av medieutrymmet är nyckeln till att skapa effektiva kampanjer då det alltid säkerställer lägsta möjliga inköpspris.

3. Smarta styrningar för målinriktade kampanjer


Varje krona spenderad på marknadsföring måste leverera. Därför är det avgörande att använda smarta styrningar för dina kampanjer. Istället för att nå alla i en stad, fokusera på att nå den mest relevanta målgruppen.

Digital marknadsföring tillåter innovativa segmenteringar som använder förstapartsdata från din egen webbsida för att optimera kampanjen. Detta innebär att du kan nå potentiella kunder som redan visat intresse för din tjänst eller produkt. Man kan även hitta nya kunder som liknar de som visat intresse. Det finns oändligt många styrningar som är intressanta att addera på sin lokala marknadsföring; barnfamiljer, ungdomar, Pensionärer, internetshoppare, bilägare, Kia-ägare nyinflyttade. mfl.


Tillgänglig webbsida + effektiva medieköp + Relevanta styrningar = Tillväxt

 

Vilka är Aied Marketing?

Vi är det nystartade företaget med lång erfarenhet av att hjälpa lokala företag med deras digitala marknadsföringsbehov. Vi erbjuder pålitliga, innovativa och kostnadseffektiva lösningar som är skräddarsydda för att möta de unika kraven i din bransch och din specifika marknad. Vårt team av experter använder sin djupgående kunskap och ett omfattande kontaktnät för att förse ditt företag med alla tjänster ditt företag kan behöva.

Är du redo att ta din lokala marknadsföring till nästa nivå? Kontakta oss på Aied Marketing för ett möte så berättar vi mer.